REZA HEMMATİRAT?İN RESİMLİ, DESTANSI ROMANI GEÇİT-DİRİLİŞ RAFLARDA YERİNİ ALDI.
Geçit, Firdevsi?nin Şehname?si ve ölümsüz kahramanlarından ilham alarak, günümüzün siyasi ve sosyolojik olaylarıyla harmanlayarak, bu pırıl pırıl genç nesillerimizi kendi öz değerleriyle ve insanlıklarıyla yeniden barıştırmayı hedefliyor?
Geçit- diriliş, bir üçlemenin ilkidir...
Fantastik bir altyapı üzerine kurulu bir destan...
Aslında Zaloğlu Rüstem’in destanı, Orta Dünya’da geçen, bir özgürlük savaşı esnasında “Dirilişin Destanı”nı anlatıyor...
Ahlaki değerler, insanların vesveseleri, hevesleri ve yargılamaları yüzünden yaşadıkları hüsranları veya elde ettiği kazançları…
İnsanlar canları pahasına başka insanları mı korurlar, yoksa başkalarının canlarını kendi bekaları için mi alırlar...
Peki, bunu bir Âdem evladı gerçekten yapar mı, dolduruşa mı gelir, dolduruşa mı getirilir ve ya o bir hayvan mıdır aslında?
Peki, kadınlar niye hep erkeklerin heveslerine alet olular? Acaba onlar hep mi mazlumlar yoksa vesvese, heves ve şehvet için uygun birer zeminden mi ibaretler?
Geçit’te koca bir “diriliş” ve “özgürlüğün” sancağını bir kadın ve onun altın zırhlı 300 kişilik kadın sancaktar birliği taşır...
Acaba dünyanın her hangi bir devlet ve ordusunda kadınlara böylesine önemli bir vazife verilmiş midir hiç?
Geçit, kadınlara reva görülen zulümler ve erkeklerin tacizleri nedeniyle meydana gelen bir ayaklanmanın destanıdır...
Geçit, aynı zamanda onurlu erkeklerin, fettan, şeytan sıfatlı ve çekici kadınlar tarafından kullanılma ve ele geçirme çabalarının örneklerini de içerir...
Geçit, yok olmaya yüz tutmuş, pehlivanlık, mertlik ve yiğitliğin tekrar hatırlama çabasıdır...