MELTEM BUDAN NALBANT’TAN DÖRDÜNCÜ ROMAN ’KATİL UŞAK’
Meltem Budan Nalbant bu dördüncü romanında okuru polisiye roman örgüsü içinde, bir cinayetin anatomisini anlamaya çağırıyor
Yanlış bir aşktan kalbi kırılan Ada, yaşlı bir yakınının cinayete kurban gitmesi üzerine kılıç ustası, adli tıp uzmanı Japon arkadaşı Haruka ile birlikte Paris’ten İstanbul’a dönmek zorunda kalır.
Cinayet, Kurtuluş’ta arka arkaya işlenmiş yaşlı Ermeni kadın cinayetlerinin devamı gibi görünmektedir. Şaşırtıcı bir şekilde katil açığa çıkmıştır. Ama acaba katil gerçekten cinayeti üstlenen midir? Yoksa cinayetin arkasında daha geniş bir ağ mı vardır?
Kendo ustası Haruka, hem cinayetin aydınlatılmasında, hem de derin Tao felsefesinin romanın bütününe yayılmasında kilit bir rol üstlenir.
Katili tanıdıkça birçok toplumu tarihinin bir döneminde toplumsal histeriye iten koşulların şifreleri bir bir kendini ele verir.
Kitabın başlığı katilin kim olduğunu hemen söyler. Katil uşak! Ama katil uşaksa, uşak kimdir?”
“İstanbul’dan sokak ve insan manzaralarının büyüsüyle keyiflenir, hüzünlenirken, örneğin, Tanımadan sevdim seni/ Bir roman kahramanını sever gibi gibi dizelerle aşka yelken açarken, sokağın sakinlerinin yaşamlarından anıları, günlük sıkıntılarını merakla keşfederken ardı ardına işlenen cinayetlerle burun buruna geliyoruz birden… Sonra mahalleye gelen yeni yüzlerle tanışıyoruz ve gerilim tavana vuruyor. Etnik nefretle bütünleşen rant kavgasının derinliklerinde kulaç atarken bağnazlıklara karşı insani arayışın ve duruşun sevdasıyla buluşuyoruz.”
Öner Yağcı