CEYDA DÜVENCİ:SİNEMADA CİNSELLİK OLMALI
Her Şey Çok Güzel Olacak? ile çok iyi bir çıkış yapan ama ?Hoş Geldin Hayat İle? bir durgunluk yaşayan Ceyda Düvenci sözünü sakınmadı. Eleştrilerini art arda sıraladı...
"Her Şey Çok Güzel Olacak? benim en beğendiğim filmimdi. Hem de ilk filmimdi."
"Hoş Geldin Hayat? son filminizdi. Açıkçası ben çok beğenmedim."
EMEKÇİ DEĞİL OYUNCUYUZ
Ceyda Düvenci?ye sizden önceki jenerasyonla ilgili bir saptamanız var mı diye sorduğumuzda o kadar doluymuş ki bir iki dakika düşündü söze başlamadan. Bakalım neler söyledi güzel sanatçı:
NEREDE BENİM ÖDÜLÜM!
Oyunculukta öğrenmenin sonunun olmadığını dile getiren güzel sanatçı, bazı filmlerde sergilediği rollere karşın, ödüllerinin verilmediğini hatırlattı...
"Çok fırtınalar var içimde kopan bu mevzuyla ilgili. Gerçekten oyuncu olmak istemeyi kavrama mevzusu. Benden önceki jenerasyonun çoğunun atladığı mevzu bu. ?Biz emekçiyiz?in arkasına sığınıyorlar maalesef. Bence oyuncu bir film bittiğinde ilk önce emek verdim dememeli. Çünkü emek dediğiniz şey sadece oyunculukta yok ki her iş dalında var. Herkes emek veriyor. Bir oyuncunun söyleyeceği şey ben iyi oynadım olmalı. Diyorum ki ben geç kaldım. Daha öğrenmeliyim, daha bilgili olmalıyım. Çünkü ben oyuncuyum. Şimdi ben çıkıp da ben emek verdim desem bu olur mu? ?Ben Hoş geldin Hayat?ta emek verdim, nerede benim ödülüm?? Bu olmaz ki. Ben benden öncekilere de sonrakilere de bu mesajı vermek istiyorum. Oyunculuk emek değildir, bütün meslekler emektir. Sadece oyunculuk yapmak olmalıdır dert. Ve o ?Oyunculuk? kelimesinin altı çok doğru dolmalı."
SİNEMADA CİNSELLİK OLMALI
Genç kuşak sinema oyunculara arasında yerini alan Ceyda Düvenci, 1970?li Yeşilçam filmlerini beğenmediğini belirtiyor.
"Sinema Türk?de gece yarısı veriyorlar 70?li dönemlerdeki o filmleri bazen bakıyorum ve çok irrite oluyorum, izleyemiyorum. O dönemdeki oyuncular oyuncu değilmiş de emekçiymiş gibi geliyor. Bence iyi bir yönetmen doğru bir senaryo içinde kullanırsa cinselliğin değişik bir derinliği var. Bir kere kadın vücudu çok estetiktir benim için. Filmin içinde bunun doğru kullanılması seyircinin gözünde sinemanın güzelleşmesine sebep olur. Hani canı ne seks, ister ne de irrite olur. O ortayı yaşar bence. Sinemada cinsellik olmalı ve doğru bir şekilde kullanılmalı çünkü insan hayatında cinsellik var. Bizlerin doğmasına sebep olan şey cinsellik. Birbirimize aşık olduğumuzda yaşadığımız şey cinsellik. Cinsellik hepimizin hayatında var. ?Ayy iğrenç, soyunmam, yapmam? gibi şeyleri kabul etmiyorum ben. Bir de oyuncunun böyle kuralları olmasını kabul etmiyorum."
OYUNCULUKTA DENGE KURULMAMIŞ FİLMLER VAR!
Ceyda Düvenci, sinemada soyunmadan yana, oyuncunun kurallar koymasını doğru bulmuyor ve bunu şu gerekçelere dayandırıyor...
"Ben oyuncuysam, hayatın gerçeklerini yansıtacaksam, sinema insana hayalinin görselliği ise ve ben bunu aktarmada aracıysam, bir adam sevişmeyi hayal edip bunu senaryoya yazdıysa ?Ben oynayamam kusura bakma sen o rüyanın o kısmını bir kesivereceksin? gibi bir şekil yok. Ben böyle kabul etmiyorum. Ama bunu çok doğru işlemeli. Yani belki de seyirci çıkarken ?Çok güzel bir sahneydi. Çıplaklığını bile fark etmedim? diyebilmeli. Çok önemli bir ayrıntı benim için. Ama Türkiye?de böyle bir denge hiç olmamış maalesef."