ÜNLÜ YÖNETMEN KUTLUĞ ATAMAN’IN ERZİNCAN’DAKİ EVİNE İKİ ÖDÜL
MAGAZİNCİ FOTO GALERİ- Ünlü yönetmen Kutluğ Ataman’ın Erzincan’da kurduğu Mehmet Ali Bey Palangası’nın içine yapılan Erginoğlu & Çalışlar imzalı ev, iki uluslararası mimari ödül kazandı.
Ünlü yönetmen Kutluğ Ataman’ın Erzincan’da kurduğu Mehmet Ali Bey Palangası’nın içine yapılan Erginoğlu & Çalışlar imzalı ev, iki uluslararası mimari ödül kazandı. 2006 yılından bu yana World Architecture Community tarafından düzenlenen WA Awards kapsamında “Palanga/KA Evi” adıyla yarışan proje, “inşa edilmiş proje” kategorisinde hem siteye üye olanların oylamasında hem de jüri oylamasında ödül kazanan projelerden biri oldu.
Kutluğ Ataman; bunlara ek olarak geçtiğimiz yıllarda çiftçilik ve hayvancılıkla ilgilenmeye başladı. Erzincan’da, ailesinden kendisine kalan bir arazide hem çiftlik işleri ile ilgilendiği zaman kalabileceği bir konut hem de sanat ve film çalışmalarına odaklanabileceği bir mekan hayal eden Ataman, bu atölye/ev hayalini Erginoğlu & Çalışlar mimarlık ofisinin projesiyle hayata geçirdi.
Kutluğ Ataman’ın Mehmet Ali Bey Palangası adını verdiği çiftlikte inşa edilen ev, Doğu Anadolu’da modern mimarinin uluslararası standartta çok önemli bir örneğini temsil ediyor. Planlamasında, azami mahremiyetin gözetildiği ve sık ağaçlık içinde, çevreden izole şekilde inşa edilen mekan, özellikle gün batımında Munzur Dağlarının harika manzarasına hakim bir noktada bulunuyor.
Arazi Erzincan’ın biraz dışında kaldığı için kolay inşaat yapmaya imkan vermediğinden, binanın taşıyıcı sistemi çelik ile tasarlandı, Kocaeli’nde imal edilerek montajı yerinde yapıldı. İnşaat kalitesini arttırmak hedefiyle atölye/evin tüm dış duvarlarında ve çatısında yine kuru imalat sistemleri kullanıldı
Erzincan’ın 1939 ve 1992’de geçirdiği iki büyük deprem ve yaşadığı kayıplar hafızalarda hâlâ canlı olduğundan; hem ev sakinleri hem de misafirler için “sağlam bir noktada olma” hissini yaratmak da projenin ana fikirlerinden biri oldu. Bu nedenle evin çelik strüktürünün iç mekanda da algılanması sağlanırken, böylece atölye/ev hissinin oluşmasına da katkı sağlandı.
Tüm mekanların birbiriyle görsel ilişkide olduğu atölye/ev tek bir kütle olmasına rağmen, atölye kısmı dışarıdan ayrı girişli olarak planlandı. Atölye ve evin girişleri için ihtiyaç duyulan ortak bir saçak konusunun çözümü ise; kütlenin ortasında yaratılan bir boşlukla sağlandı. Böylece eve farklı yönlerden yaklaşımda, farklı mekanlara giriş konusu çözülürken, Erzincan’ın soğuk ve karlı kış mevsiminde kapı önleri korunaklı kalması sağlandı.
Mobilyaları Kutluğ Ataman tarafından seçilen atölye/evin tavanına aile yadigarı eski evden kalan tavan göbekleri asılırken, iç mekan da sanat koleksiyonundan bazı parçalarla zenginleştirildi.